Interview med Åsa Pedersen fra BDO Sverige

"Revisorerne sparer tid med finsit fra Wolters Kluwer"

finsit styrker BDO's forretning

"Vi er meget tilfredse med produktet" er det første, Åsa Pedersen siger, da jeg møder hende for at høre om hendes erfaringer med finsit.

Nem og tidsbesparende rapportering

For de kunder, hvor BDO har en løbende opgave, forenkler Perioderapporten i finsit arbejdet for revisoren. Flotte nøgletal, grafisk præsentation og en komprimeret balance og resultatopgørelse kombineres med revisorens kommentarer samlet ét sted. Perioderapporten sparer meget tid for revisoren i forhold til at eksportere dokumenter fra regnskabssystemet, oprette egne grafer, skrive kommentarer i Word og til sidst sammenfatte det hele i en e-mail. "Det er vigtigt, at det er brugervenligt, enkelt og intuitivt, og det er finsit virkelig."

Support til det personlige møde med kunden

Jeg spørger, om rapporteringen via finsit erstatter det personlige møde med kunden, men Åsa mener, at det snarere er et supplement. For revisoren er det utrolig effektivt at bruge finsit i gennemgangen af årsregnskabet med kunden. Det bliver lettere for kunden at forstå, at det ser professionelt ud, og med drill down-funktionen får kunden bedre forståelse af og indsigt i sin forretning. Tilliden til revisoren bliver også større, fordi det bliver gennemsigtigt, hvordan tallene er bygget op.

En anden del, der understøtter revisoren forud for mødet med kunden, er muligheden for at læse om, hvordan forskellige nøgletal beregnes. På denne måde bliver det lettere at tale om nøgletal på mødet, hvilket styrker revisorens professionalisme.

Kunden finder det hele i en portal

BDO tilbyder alle sine kunder den webbaserede platform "BDO-portalen". Her får kunden adgang til alt, der vedrører virksomhedens økonomi, samlet og lettilgængeligt på ét sted. Portalen består af:

  •  Økonomien præsenteret på en nem måde via finsit.
  •  Et fælles dokumentarkiv, der også er en funktionalitet via finsit.
  •  Både slutkunden og revisoren kan gemme dokumenter vedrørende kunden.
  •  Kommunikation med kunden.

Egne rapporter til at løse kundespecifikke behov

Med finsit er det også nemt at opbygge egne rapporter, hvilket både revisorer og kunder sætter pris på, da forskellige brancher har forskellige rapporteringsbehov, og hvor standardrapportering ikke altid er tilstrækkelig. De skræddersyede rapporter styrker også revisoren i den rådgivende rolle og skaber en god dialog mellem revisoren og kunden.

Digital arbejdsmetode gør det nemt at dele arbejdet

Implementeringen af finsit har været en del af en digital arbejdsmetode, hvor målet er, at alle kontorer inden for BDO arbejder på samme måde. At arbejde digitalt og cloudbaseret sikrer en effektiv og fleksibel arbejdsmetode, hvor det er muligt at arbejde på tværs af kontorerne, hvis det er nødvendigt. Det betyder, at hvis der f.eks. er underbemanding på et kontor, kan en revisor fra et andet kontor hjælpe til.

finsit styrker BDO's forretning

Åsa Pedersen er autoriseret revisor og en af de ansvarlige for udviklingen af BDO-portalen, hvor
finsit er et af de webbaserede programmer, der indgår. finsit har været med til at styrke virksomheden ved at præsentere økonomien på en let forståelig måde for kunden i realtid.

Vil du vide mere om, hvordan finsit kan styrke din forretning? Læs mere her
 

Fakta om Åsa Pedersen og BDO:

BDO Sverige

BDO er en del af et internationalt netværk med 73.000 medarbejdere fordelt på 1.500 kontorer og en repræsentation i ca. 160 lande. For sjette år i træk ligger BDO i top på SKI's (det svenske kvalitetsindeks) liste over kundetilfredshed i branchen. Hos BDO forpligter vi os til langsigtet engagement i hvert kundeforhold, forklarer Åsa Pedersen, og den passion er en åbenlys succesfaktor for os.